Tävling Svärdsjö

Första klassen som då var 80 cm, gick Gertie klockrent, dubbelnolla, nuddade inte ett hinder och tvekade inte alls! Kändes super och kom 6a av 5 placerade då jag inte vågade rida på så mycket av rädsla för att riva.

Andra klassen som då var 90 cm, vägrade vi ut oss på första hindret, stannade flera gånger på framhoppningen, kom in på banan och kände mig lugn, medan jag plockade upp tyglarna började Gertie kasta med huvudet och trippa, fattade galopp och drog på lite fart på ena långsidan, vände sedan upp mot hindret, och stannade en, två, tre gånger, vägrar man ut sig får man ett till försök på valfritt hinder, jag valde hinder nr 2, även där en tvärnit.

så nu är det bestämt, vi ska inte tävla mer, och Gertie lämnas nog tillbaka i augusti innan skolan börjar.

Jag älskar honom, men vi passar inte alls ihop, vi är så lika och vi är svaga på samma sätt, det funkar inte tillsammans.


"första gången vi vann, regional LB september 2008"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0