hejhej

Känner att min uppdatering inte har varit något vidare, ber om ursäkt för det.
Men mår inte speciellt bra just nu och försöker ordna upp det,
Linus går superbra och han håller mig uppe just nu,
tog en långtur med lite konditionsträning idag, han var superduktig :)
längtar verkligen tills tävlingarna sätter igång.


Linus


Munsboro Skyline f. 2002

Linus är en sån fantastisk ponny, han är positiv och glad till allting, aldrig gjort något elakt eller dumt mot mig!
Får ofta höra att han är så fin, och det är han verkligen, han utstrålar verkligen något som jag inte kan sätta fingret på, han är min bästa vän och vi har hittat varandra så snabbt, som att vi har känt varandra hela livet, men vi håller fortfarande på att lära oss varandra, har trots allt bara haft honom sen 3 augusti, alltså nästan 7 månader.
Får även höra ofta att han stor potential både för hoppningen och dressyren, och det gör mig så glad, för han är min, den fina ponnyn och vi kommer komma långt, det är jag så säker på.

Jag minns så tydligt första gången jag provred honom, då jag även provred Sniper. Sniper var en sån ponny jag ville ha, men Linus var så otroligt lik Gertie, vi hoppade inte mycket och jag hade ganska svårt att svänga, men jag kunde inte bestämma mig, så vi åkte och provred honom igen, skulle även provrida Sniper igen, men fastnade totalt för honom när vi började hoppa på riktigt, så jag provred aldrig Sniper, men jag ångrar mig inte en sekund.
Linus är allt jag någonsin velat ha och jag ångrar inte en sekund att jag bestämde mig för honom, trots att han är ganska svårriden, men det går ju lättare och lättare hela tiden!

Erika Bergqvist är Linus tidigare ägare, som fick honom från Irland där han inte hade gjort nånting, en jättetrevlig tjej som rider superbra!


Här är en bild på Linus och Erika :)


och så en bild på mig och Linus

älskade ponny ♥

true blood

nu har jag pluggat sen halv 9 imorse så nu tycker jag att jag förtjänar en paus,
tänker kolla på ett avsnitt true blood, och sen ska jag börja plugga tyska, wiiho -.-'


fick en ny mobil i måndags, en htc wildfire
klippte mig i onsdags också, vilket behövdes men nu är mitt hår kort, haha ):
nu tänker ni säkert, vadå kort?! då kollar ni neråt


kanske var 11 år där? och där är mitt hår till och med uppsatt!!!
om man jämför med det, så ja, för mig är det kort

sitter och funderar på om jag ska be mamma färga håret på mig ikväll?

dissar



Dressyrmupparna: Det känns som att det enda dom gör på sin blogg är att klaga på hoppryttares "oufits" och att hoppryttare köper dyra saker för att folk ska se att man har pengar och blabla, medan dom själva inte gärna köper billiga saker som ser billiga ut? dubbelmoral..

TRASIGA STÖVLAR:
Japp, mina tretorn advance har gått sönder! ):

2009

2009 är mitt bästa tävlings år hittills (iallafall resultat mässigt) men det var även det år då Gertie skadade ögat som gjorde att vi missade ungefär en månad av tävlingssäsongen.
(Var även med i div 1 men vägrade ut oss alla tävlingar, men det räknar jag inte med)


Första tävlingen på året vann vi LC:n och kom tvåa i LB:n.



I Älvdalen i april kom vi 5a i LB:n och tog 2a platsen i deltävlingen för Mountain Horse Pony Cup i samma klass.



I maj gjorde vi våran andra felfria LA, gissa hur stolt jag var!

I slutet av maj var vi även i Ludvika, vilket jag har för mig gick helt okej, hoppade LA med 8 fel som sämst.

Den 3e Juni åkte vi till Strömsholm för ett skadat öga mitt i natten, grinade hela vägen dit och hem, trodde att han skulle bli blind och att våran tävlingskarriär skulle vara slut.

3-8 augusti var vi på träningsläger och vann träningstävlingen på 1m (LA) mot både storhästarna och ponnysarna, dubbelnolla!


Den 29e augusti var vi helt back-on-track igen och VANN LC:n i Malung.


Den 20e september gjorde vi det igen och kom 2a i LA derby i Orsa.



Helgen efter var det DM som vi tråkigt nog fick ett stopp på en stor mur på :/ 4 fel alltså.

Efter det var det slut på våran "tur"..

Mean girls 2



Såg Mean girls 2 idag, riktigt bra film, men var lite skeptiskt till en början.
Jag tänkte att den kunde ju knappast vara lika bra som ettan, men den var bättre än jag trodde,
kommer förmodligen vara en av mina favoritfilmer ett tag! :D

gk imorgon

För er som inte förstår vad gk betyder så är det en förkortning för Grönklitt, ja vad ska man säga, skidbacke? :o
Har inte åkt slalom sen förra året när jag var med inez i trysil så det kan bli intressant, men ska bli kul, och kan inte bestämma mig för om jag ska ta med kameran eller inte, tänk om jag ramlar på den eller något?


just a dream


sött!


Haha sött va? 2005 togs detta kort och det var en dansuppvisning på mora hotell..

mys

sitter här i mina myskläder, kom hem för en halvtimme sen ungefär efter att ha varit på möte i skolan om klassresa, hoppas det blir som vi vill ha det :)


något gammal bild..


"I don't know why I'm still surprised"

RSS 2.0