31 juli


Blöt ponny, ryttare och prisutdelare på prisutdelning..

Nästa tävling blir 20-21 augusti, först i matfors och sedan vidare till bräcke :)

Jag saknar min prickiga vän



Drömstallet


Delad dörr med valv både på fönstren och dörren.

Fårö-boxen

med murade mellanväggar, men mycket bredare stallgång,

sånt golv ;-)

Spolspilta med arm till vattenslangen, såklart både varm och kall vatten!

solarium för häst

STOOOOR sadelkammare, med torkrum och snygga sadelhängare.


Vitt staket.

Stor ridbana med bra underlag och fina plasthinder, så att dom kan vara ute utan att de blir förstörda.
Sen så klart ridhus!!

hur fränt är inte spanska ridskolans ridhus???

älsklings killen

Red Linus på ängen idag och sju helsikes va fin han var!
Använde hackamoret för att han skulle slippa bett idag, har alltid minst en dag i veckan som jag rider med hack.
Men han funkade superbra på det som vanligt och var hur fin som helst, gjorde mycket ökningar och minskningar och försökte att bara rida med kroppen. Gjorde även några fram- och bakdelsvändingar som han gjorde som aldrig förr idag!
så ja idag är han dyr, haha

har suttit och kollat tävlingar i några timmar nu, ska försöka komma ut på så mycket 1,10 som det går, och sen är det DM att se fram emot i september!
och hör och häpna, har även kollat dressyrtävlingar! men det får ni veta mer om sen...

Försenade bilder!

Första LAn i Älvdalen

sån fantistisk häst finns inte att hitta någon annanstans!


helt underbar häst som kör ett grodhopp för att vi kom för nära därav kass sists.

Madde Berglund är fotograf, tackar!

@ home

Nu är jag äntligen hemma, har varit och hälsat på min häst och grinat lite :)
Ja, jag började grina när jag såg honom, plutten, som jag har saknat honom..

MEEN jaa imorgon börjar jag jobba (!) and that means no blogging! Jobbar 12-18, tänkte ut och springa på förmiddagen och sen ta en ridtur i skogen med min plutt på kvällen :)

Så ni får ha det så bra nudå, jag ska ta itu med mig själv, min kondition och min ponny som förresten inte såg alls så tjock ut efter att ha gått på bete i 2 veckor :D


min vackra ponny

Öregrund

Sitter just nu i Öregrund som ligger utanför Uppsala på östkusten, vi har varit här i ca 1 och en halv vecka och åker hem på söndag. Linus går på bete och blir tjock, förhoppningsvis inte jättetjock men han behövde vila och vi kunde inte fixa det på något annat sätt :)

10-11 juli var det hopptävlingar i Orsa. Vi hoppade 1 och 1,10 m på söndagen, i 1 m kom vi 5a med en felfri klockren runda, mamma stod och grät för att hon tyckte att det var så fint. Däremot i 1,10 fick vi tre hinder ner.

På måndagen var det tänkt att vi bara skulle hoppa derby på 1,10 men vi fick tre hinder ner igen, men vi var inte trötta och behöver rutin så vi efteranmälde till 1,10 efter. Där fick vi 2 ner, räcket ut från kombinationen och sista hindret, ett natur hinder.
Fick skitpet båda dagarna som lika gärna kunde ha legat kvar, men så är det :)

Dag 1


Vi var fint matchade åtminstone :)
Natalie Lassar är fotograf, superfina bilder!

På måndagen var vi matchade med rött JW schabrak och luva, röd Jacson tröja och rött spö.



ALL day long

Nu är jag äntligen hemma efter att stått på banan och hjälpt till sen 9 imorse, jag är slut ja!
Jag hade Linus med mig så hoppade runt en bana på 1 m efter att tävlingarna var slut och han var så klockren min kille, det kändes hur enkelt som helst och hade sån bra känsla i magen!
Imorgon ska jag hjälpa till igen, och då är en av klasserna derby som går i 1,20 m! Ska bli kul att se :)
Sen på söndag är det våran tur, och då är det 1 och 1,10 m som gäller :D



så underbart vacker ♥

äntligen hemma!

förra årets tusseläger med Gertie..


Årets tusseläger med älskade Linus!



Det har gått superbra och jag är så nöjd med Linus, han är en riktig superponny!

RSS 2.0