Hästprat

Marlene kom till oss idag, masserade Linus och rättade till min rygg, hon pratade även med Linus :D
Det första hon frågade mig var om jag hade för små skor, nej, men däremot har jag lite förstora stövlar och spänner ena foten för att jag inte ska tappa stöveln (nån fix idé jag har), det tyckte Linus inte om och uttryckte det så fint att jag blev som en höna på en pinne och att jag spände mig.
Sen älskade han att hoppa och tyckte det var jättekul :)
Sen sa han att han var orolig för en surkärring, som han så fint uttryckte sig där också, därför att hon inte mådde bra och om hon inte ändrade inställning skulle hon bli sjuk, vi vet vem han menade men det tänker jag inte skriva i bloggen..
Sen tyckte han att det var jobbigt på hoppträningarna bara för att det var en häst som var så stökig hela tiden.
Sen visade han henne en bild av en get, och efter ett tag fick hon fram att han menade farfars hund, han tycker alltså att hon är en get, haha :) och att han inte gillar henne alls för att hon skäller på honom.
Sen sa han att jag hade oroat mig för ett prov, men att jag skulle lita på mig själv för att han visste att jag kunde, awwwwi ♥
Sen ville han inte att jag skulle spänna sadelgjorden för snabbt, för det tyckte han var obehagligt.

Han var jättespänd i bakdelen, och såg ut som en helt annan häst när hon var klar, vi tycker nämligen att han har blivit lite tjock på sistone, men när hon var klar såg han genast smal ut igen, han har alltså spänt sig så mycket att magen liksom har blivit ihoptryckt, sen såg han jättefin ut och puffade på mig och hade mulen på min kind flera gånger och blåste :') Hon kommer tillbaka redan nästa vecka för att se så att allt är bra och så :)

Kommentarer
Postat av: Sanna

vem är "häxan", är det marlene? :) kram sanna

2011-05-06 @ 19:26:57
URL: http://dalaryttare.blogg.se/
Postat av: Sanna

sv: okej, hon är så bra! finns det någon mer tid när hon kommer nästa vecka? :)

2011-05-06 @ 20:05:24
URL: http://dalaryttare.blogg.se/
Postat av: amanda

Hej! Vad heter marlene i efternamn och hur får man tag på henne? :)

2011-05-23 @ 22:28:32
URL: http://teamdalarna.blogg.se/
Postat av: amanda

Hejsan! Vad heter den här Marlene i efternamn och hur kan man få tag på henne? :)

2011-05-23 @ 22:29:51
URL: http://teamdalarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0