Förstår ni? Det gör inte jag

Kan ni förstå va? Jag och Linus gick in som andra ekipage i LB+5 och satte våran nolla, fick skitdåliga stilpoäng, (men det sket man väl i), tänkte lasta in Linus för att det var så pass långt till nästa klass MEN då får vi veta att stilpoängen inte betyder nånting, utan att de först gick på nollan och sen på stilen.. Ja, tiden gick och gick, ingen satte nollan.
VI VAR DET ENDA EKIPAGET SOM VAR FELFRIA AV CA 20 ST!
and that means VI VANN!

Första vinsten med Linus!

I LAn var vi astaggade båda två och studsade fram, han var skitfin inne på banan och hoppade fantastiskt! Men vi kom helt fel i kombinationen och kom jättenära det första hindret och missade det andra, haha.. Annars var han amazing! Så det var synd på en liten ryttarmiss där alltså..



Blev inte så många bilder, eftersom mamma inte kan knäppa kort när jag rider.. men therese var snäll och knäppte kort på oss i LAn!

Förresten vann Rebecka och Kung Konrad msv b idag!

Bild från LAn

Tävling Imorgon

Imorgon är det LB+5 och LA som gäller :)


Finaste Linus i Matfors

Vädret fick en humörsvängning

Ja, vädret fick tydligen en liten humörsvängning, från sol till grå himmel, med regn och åska.
Och jag har inte ridit än...
Imorgon ska vi till Fagersta och tävla, så jag tänkte åka upp till stallet nu och fixa, rida och duscha min vita ponny.
Får nog lov att skynda mig dit och släppa in hästarna, det åskar som fan..

Dressyrträning





Vet att bilderna inte är bäst, men ni ser iallafall att min ponny är GRYM ♥

Dagens schema

Idag står första dressyrlektionen för Annica på schemat efter sommaren :) Förhoppningsvis är han lika fin som han har varit senaste veckorna så att Annica får en chock, men man vet ju aldrig!



Nykomling

Ursäkta den dåliga uppdatering men det har varit fullt upp med skolan och...
den nya hästen i stallet :D


Denna donna heter Sivarsbackens Mimosa och är alltså född och uppvuxen där jag bor :)
Hon är en renrasig shagya-arab, 153 cm hög och 8 år gammal.
Vi lånar henne för att Linus inte ska vara ensam :)
Hon är jättetrevlig och gosig, och det är tänkt att vi ska rida igång henne efter en lång vila!

Ehh what is this?


Har Linus gått och bytt färg? eller vad?

Tävling i Matfors

Jag hade tänkt uppdatera igår, men vi kom hem halv 12..

Igår hade vi våran bästa tävlingsdag någonsin!
I LBn var han superduperfin! Han var taggad men ändå lugn, när vi skulle in på banan började det regna så pappa kunde bara ta två kort..



Jag tror ni ser på bilderna hur mycket det regnade!
Vi tog oss runt banan galant, med 0 fel i båda faserna och slutade på en femteplacering!

och Linus var jätteduktig på prisutdelningen! Vi fick två rosetter, för att Matfors firade 40 års jubileum.

Innan LA klassen regnade det som bara fan och vi fick gå in och byta kläder och schabrak och allt för att vi inte skulle frysa+regnkläder på det!
Blev tyvärr inga bilder på den klassen.
Men Linus skötte sig exemplariskt! Våran första A:0/A:0 LA, våran första klass med trekombination och vi fick ett pet på ett helt vanligt räcke som var sista hindret i fas 2!
Det räckte till en tredjeplacering och jag var så lycklig!

Det regnade så fruktansvärt mycket så det fick bli en mobilbild för att kameran inte skulle bli blöt!


Väl inne i stallet skulle vi ta kort med alla rosetterna, men det gillade inte Linus så vi tog av dom två jubileums rosetterna ;-)

och så fick det bli en liten puss! så otroligt stolt över mina bäst ponny ♥

snabbt inlägg

Hinner med en snabbt inlägg!
Jag har precis kommit hem efter min tredje skoldag på gymnasiet! Idag var det lugnt, bara två riktiga lektioner.
Nu ska jag byta om, packa ner det sista och sen åker vi till stallet och efter det till Matfors!
Det tar ca 4 h och jag är iiinte pepp på det alltså, men det får väl gå :D
Vi ska alltså hoppa en LB (1m) och LA (1,10m).

Men ni får ha det så bra! för det ska jag ;-)


Packa

Nu är första och andra skoldagen avklarad! Idag började vi direkt med det riktiga schemat och imorgon slutar vi 11.45, grymt skönt! Imorgon när jag kommer hem ska vi packa ihop det sista hemma och i stallet och sen bär det av till Matfors, vi åker dit imorgon för att slippa åka så tidigt på lördag :) Det ska bli så roligt att tävla igen!

Nu ska jag packa ihop alla kläder som ska med och jag kommer nog inte hinna blogga mer, seeeeee yaaaaaaaa!


nervigt

Imorgon drar allt igång igen, ny skola och everything :)
Jag vet inte hur det kommer gå, jag är nervös faktiskt!


Hoppning!

Åkte till Orsa imorse och hoppade lite för att vi jnte har hoppat på minst en månad, så vi skulle testa lite nu innan tävlingen på lördag :) Det gick superbra, han var jättefin och hoppade riktigt bra!




tänkte bara skriva att här ryggar vi, om ni inte ser det ;-)



världens bästa ponny och världens bästa mamma som kunde coacha oss och ta bra bilder på samma gång!

och jag vet att jag ser pytteliten ut på Linus..

underbar ponny som vanligt

Gick upp kl 8 för att rida direkt på morgonen, idag fick Linus bara sträcka på benen så att det inte skulle bli så mycket. Han var superfin, pigg och glad så det var riktigt roligt :)

Ja, jag har inget mer att säga, nu ska jag ta det lugnt för skolan börjar på onsdag!!!




Linus och Erika
Jag förstår fortfarande inte hur en så fantastisk ponny kan vara min..

Ridturen!

Idag hade jag en pigg ponny som tyckte att han skulle få springa så snabbt som det bara går, nu känner många säkert inte igen Linus på det sättet, för det är inte ofta han är så, men när han är det, är han så otroligt kul att jobba med! Han är känslig, både i munnen och mot sitsen/skänklarna, och vilket steg han får när man kortar honom är otroligt, man tror inte att det var samma häst som man satt på igår!
Det är precis det här "läget" som vi strävar efter att få honom i på tävlingar. När man bara kan räta på sig eller luta sig lite tillbaka så är han "på bakbenen" och hoppar som bara f*n! och när vi väl har hittat det där läget, kan jag lova att vi kommer vara oslagbara, för då är han tuff, jag är tuff och vi vågar.


Såhär så Linus ut idag!

Har ju glömt att tala om att jag köpte nya chaps när vi var på Aubiouse i fredags! Det blev ett par equipage, jättesköna, sitter som en smäck och jag vet att ni älskar mina superputsade stall/ridskor ;-)

tillfällig header

ja den är tillfällig, slängde ihop nått eftersom den andra var så tråkig.
ny kommer, men nu ska jag ta en ridtur på världens finaste ponny!


online resultat!

Följer online resultaten från grevagården, där ponny-SM går!
Mest för att jag vill se hur det går för Erika och Porter Money (Vi köpte Linus av Erika)
Så vi hejar vidare till SM finalen imorgon!

Vill ni också kolla? Klicka på länken
http://online.equipe.com/sv/class_sections/30870/live

Core

Kände inte för att springa, så körde core istället :)

Core är träning för mage-, bål- och ryggstabilitet.

bild lånad från google

Jag älskar min ponny mer än nått annat



Jobbat sista dagen idag! Så grymt skönt med lite pengar också :D

Imorgon åker vi till Borlänge för att köpa lite hästsaker och kanske något till mig också :)
Men den riktiga anledningen till att vi åker till Borlänge är för att mamma fått som födelesedags present att åka luftballong, så det ska hon och pappa göra! :)

Känner att det var ett riktigt intressant inlägg, men ja, jag ska iaf gå upp tidigt imorgon och springa en sväng, vill verkligen få upp konditionen nu!

typ glad :)

Sprang 5 km, grymt skönt :)
Nu hoppas jag på träningsvärk eftersom jag inte haft det på hela sommaren, helt sjukt ju, saknar det nästan.. men träningsvärk på 5 km? nääädu
Nu ska jag duscha iallafall och imorgon är sista jobbdagen på mitt sommarjobb!!




run forest run!

Mamma är somsagt och rider Linus nu, så då passar jag på att ta en springtur :)


världens finaste ponny

Linus var superfin idag när jag red honom, längtar såååå till alla tävlingar, för nu j*vlar kan ponnyn svänga ;-)
Vi gjorde mycket övergångar, halter och ryggningar.
Tränade även på galoppombyten, vilket han gör riktigt bra om jag gör som jag ska :-)
Imorgon ska mamma rida Linus för att hon har studiedag och ville rida, så då får hon väl det! Jag har däremot utsläpp och börjar jobba kl 12..


älskling

my soulmate..


sad

Tänkte att jag skulle få komma hem och skriva att allt var klart, att min dröm gått i uppfyllelse, men tydligen kommer det inte att hända. Har ont i huvudet och allt bara snurrar, det går inte bra nu.

like it!


inte alls bra idag

Åkte till stallet vid 1, tänkte att jag skulle frisera Linus lite så det tog ca 1 timme innan vi var klara för att rida.
Och vad tror ni händer precis när jag ska tränsa? jo det börjar spöregna, kuuul! Det var ju bara att klä om oss i regnkläder och ut i skitvädret, kände mig ju inte direkt peppad på att rida så jag lät honom springa på bara, vilket han tyckte var superkul, fast det kändes ju som att gårdagens träning slängdes i sjön, men så kan det vara ibland.
Han fick iallafall sträcka ut sig lite, han var allt lite stel :)


Underbara häst

Linus var helt klockren idag, red på ängen och fick hjälp av mamma.
Han var verkligen superfin och jag kunde rida med en hög och lätt hand utan att han tjafsade.
Så idag jobbade vi mest på att han skulle slappna av i galoppen och söka sig neråt, men det tyckte han var riktigt jobbigt och ville inte riktigt, men tillslut så släppte det rejält och det blev en riktig aha-upplevelse.



bilderna är från tusselägret.

tänk om..

Jag är fortfarande ganska chockad över det som hände igår, men life goes on och jag har hunnit tänka väldigt mycket. Det har varit mycket "tänk om", hade pappa varit bara nån meter efter där han var, hade den andra bilen rullat runt över pappas bil och han hade blivit mosad..  ni kan säkert tänka er vad jag har tänkt, hade det varit så olyckligt hade han kanske inte levt idag. Så jag är väldigt tacksam över att han lever och mår bra.


allt kan försvinna på ett ögonblick..

sånt som aldrig ska hända dig

Min pappa har varit med i en bilolycka i Orsa, bilen är totalkvaddad men han mår som tur är bra..
http://www.dt.se/nyheter/orsa/1.3780685-tre-bilar-i-olycka

I en av de andra bilarna satt en kompis till mig, hon skickades till sjukhuset..

Jag tänker inte skriva nånting mer idag, är väldigt chockad som ni säkert förstår..

efter regn kommer solsken..

Om ungefär en månad är det Distriksmästerskap som står på schemat och även en utlandsresa, till Sicilien.
Känns så skönt, nästan hela hösten är uppbokad av massa roliga tävlingar och jag längtar så..


Mountain Horse supreme high rider..


är jättebesviken på att dom har töjts ut så mycket, de ser hur knöliga som helst ut nu..
om nån vet nått bra sätt att få läder att dra ihop sig så är det går det superbra att säga det nu! men antagligen går det inte..

världens finaste ponny



this day

Imorse var jag ute och powerwalkade i skogen med Ior! och nu tänker ni säkert, vem f*n är Ior?
haha jo, det är Linus nya smeknamn därför att;
• Han är delvis grå..
• Han ÄLSKAR tistlar
• och han är som Ior när han går, seg och med huvudet i marken..


nu kan ni hålla med om att Ior är ett ganska bra smeknamn ;-)


söt ponny med vinterpäls..

kl 12 åkte jag och jobbade, på hembygdsgården i våmhus, och gissa vad?! Imorgon kommer bbc (the British Broadcasting Corporation) dit! Ni vet nyhetskanalen? Så himla fränt!

RSS 2.0