Flyga? nej tack

Idag tror jag att den lilla stora hästen hade planerat att jag skulle få flyga, men det ville jag inte. Jag skulle rida honom till ängen där jag brukar rida ibland, men vi kom inte fram. Bus Lucky ville inte gå ifrån sina kompisar, fullt förståligt men vi fick en riktig fight. Han skrämde mig så rejält att jag ringde mamma och grinade, hon svarade inte, så jag lämnade ett meddelande. 7 osvarade samtal senare svarade jag och en uppskrämd mamma berättade att hon var på väg hem och att hon trodde att jag hade ramlat av och gjort mig illa.
Som tur var ramlade jag inte av, men det var nätt och jämnt.
När mamma kom gick Lucky snällt framåt igen...

Linus fick iallafall ett pass på ängen, en svettig ponny blev det av det. Han har nästan isbjörnspäls nu! Han gick superduper bra och var riktigt pigg och glad. Så jag är nöjd med lilla ponnyn. Idag fick han ligga och rulla i en stadig galopp och ridas i trav i en åttvolt så han blev riktigt igenomriden.
Jag är nöjd med stora hästen också, eftersom jag faktiskt fick igenom det jag ville tillslut utan skador.

Misslyckandena är de bästa lärdomarna i livet.
Så länge man inte ger upp har man ingenting förlorat.

Vad skulle jag gjort utan er?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0