Sundsvalls Ridklubb

Vi åkte hemifrån vid halv 10 i lördags och kom fram runt 2 :)

LC+5 var den första klassen för oss, mest för att vi skulle få känna på banan osv.
I den klassen var Linus lite spänd och fjantig, men jag lät honom hålla sig, jag visste ju att vi kunde ta oss över 95 cm i sömnen... och det gjorde vi också, 0 fel och 45,5 stilpoäng, så vi låg placerade tills sista ryttaren, en 6e placering av 5 placerade blev det alltså :)

Nästa klass var en LB+5, som inte startade förens vi halv 7 och då var vi båda trötta och griniga, så vi hade inga optimala förutsättningar. När vi kom in på banan fick jag rent av panik, för jag såg verkligen inte hur jag skulle få en bra anridning till 1an! Jag är helt säker på att de flyttade ett hinder mer ut mot väggen, för jag är alltid supernoga med att få en bra anridning till första hindret, på 2a hindret fick vi ett stopp, och då märkte jag hur spänd vi båda var, så jag försökte andas och slappna av, samtidigt som jag försökte få Linus att slappna av, vilket är lättare sagt än gjort, men vi lyckades faktiskt helt okej med det och klarade oss runt på ett stopp, ett tidsfel och ett pet, som var helt mitt fel!

Till söndagen hann jag lugna ner mig en hel massa och tänkte att det bara kunde gå bättre, ja...

Till LB:n var han tokfin och hoppade superbra på framhoppningen! Framför allt så var vi lugna tillsammans och fick en kanonrunda, förutom ett pet som var helt mitt fel då jag satte honom i skiten redan i svängen mot hindret och fick en kass anridning.

När jag gick banan till LA:n fick jag en jättbra känsla i magen och var helt bomsäker på att vi skulle sätta våran första nolla, men icke! Han hoppade superfint här också och hade ett bra "eget driv" mot hindrerna, klarade hinder 1-4 kanon bra, sen fick vi ett riktigt flygsprång över 5an, både högt och långt som gjorde att jag tappade båda stigbyglarna (!) och fick göra halt för att få tag på dom igen, då var 6an bara några meter fram så jag gjorde en volt och red på 6an igen, då tar min busponny fart och sen precis framför hindret bara glider han förbi det, så då blev vi uteslutna! Vi har aldrig någonsin varit uteslutna innan det här, så det var ju en upplevelse att få gå ut från banan utan att ha gjort klart den...
Jag blev riktigt besviken, men det är sånt som händer, speciellt när vi båda är så pass orutinerade om vi faktiskt är :)


Tänkte bara skriva att luvan är lite stor i öronen...


Kommentarer
Postat av: SHUNi- hästblogg

Vilken härlig blogg du har :D Kika gärna in på min hästblogg och lämna en kommentar om du har tid och lust ;)!

2011-10-24 @ 20:16:43
URL: http://shuni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0